|
Erg druk was het niet.... |
Een gelegenheid die al enige tijd op mijn lijstje stond om eens uit te proberen, is Vinnies Deli. Nu viel er afgelopen week een afspraak uit, waardoor ik wat vroeger op de dag een lege agenda had. Een mooie kans om eens bij Vinnies te gaan kijken hoe het daar vertoeven was. Bij binnenkomst viel mij al op dat het interieur een allegaartje was van allerlei meubelstukken. Dat bleek de bedoeling te zijn, want elk onderdeel van het interieur is te koop. Dat is wel een leuke insteek, hoewel ik niet weet of ik het nou zo feestelijk zou vinden om iets te kopen waar de halve wereld al op gezeten heeft. Maar goed, ieder wat wils, denk ik dan maar. Service aan tafel is er niet bij Vinnies, je moet aan de bar bestellen. Omdat ik best vroeg was besloot ik om een eenvoudig ontbijt te nemen, namelijk organische yoghurt met granola en fruit. Aaaiiii......dat bleek een erg moeilijke opgave te zijn. Want het was 8.50 uur en ja, de kok was er pas om 9 uur en die moest het fruit snijden. Enigszins verbouwereerd dat dit niet kon (de tent opent om 7.30 uur en geeft aan dat men ontbijt serveert...) zei ik dat het fruit dan maar achterwege moest blijven. Na de bestelling van de yoghurt en de latte betaald te hebben (onthoudt dit), ging ik weer op mijn plekje zitten en wachtte. En wachtte. En wachtte....terwijl op dat moment er precies 1 andere gast in de zaak was.
|
Het ontbijt, wat viel dat tegen, zeg!! |
Uiteindelijk kreeg ik en dienblad met een mooie kop koffie (dat moet gezegd worden) en een flesje yoghurt en een lege schaal. Uhh.....en de granola? Oh ja, die was men vergeten, maar geen nood, er werd snel een grote pot gepakt en naast mijn schaaltje neergezet. Niet echt enthousiasmerend en nog erg weinig ook. Aandacht was er ook niet veel, want de barrista was meer met de machine bezig en het uitfoeteren van de te laat komende kok dan met zijn gasten. Om toch wat te doen te hebben keek ik even op mijn telefoon en zag dat ik gratis van de wifi gebruik kon maken. Dat is natuurlijk altijd fijn, zo'n service. Maar er zat wel een addertje onder het gras, want om van de wifi gebruik te maken, moest je wel met je Facebook account inloggen en de pagina van Vinnies Deli "likken". Zulke koppelverkoop doen we natuurlijk niet aan mee, dus ik bleef maar bij het gebruik van mijn 4G netwerk.
Al met al was het een teleurstellende ervaring en na ongeveer 45 minuten wilde ik het pand verlaten. Ik zei de barrista gedag en stond al met de deurklink in mijn hand toen de "beste" man aan mij vroeg "Zeg, hebt u wel betaald?". Ja, natuurlijk, anders ga ik toch niet weg. Argwanend keek hij mij aan en zei toen dat hij nog een rekening open had staan en dat die van mij was. Ondanks dat ik inmiddels echt heel erg kwaad aan het worden was, bleef ik erg netjes en legde het nog eens uit dat ik de discussie over het fruit had gehad. Dat had hij kennelijk niet geregistreerd, want er bleef een vuige blik in zijn ogen hangen, die uiteindelijk pas wegging toen een van zijn collega's aangaf dat hij de openstaande rekening aan de verkeerde tafel had gehangen. Oh, dan is het goed, je kan nu wel gaan, was de respons. ik was echt een beetje van mijn stuk en verliet het pand, maar het is toch echt bij de beesten af hoe je hier behandeld wordt. Mijn advies: ga nooit naar deze miserabele tent. Goede koffie, maar wat een ongelofelijk slechte service. Bah!!!!