In het kader van een verdere stap in de sociale media, was ik enige tijd geleden begonnen met het gebruiken van feest.je. Ik wist dat dat de Nederlandse variant van FourSquare was, maar uit vaderlandslievende overwegingen, wilde ik toch voor het homegrown product staan. Maar die bleek toch wel erg buggy te zijn en in FourSquare kwamen steeds meer mensen die ik kende en bleken ook heel veel Nederlandse plekken al opgevoerd te zijn. Dus, dan toch maar in de traditie van "the world is flat" overstappen naar de internationale versie. Het werkt voor mij in ieder geval wel verslavend. Zoals gezegd zijn er al veel spots opgenomen in FourSquare, maar je maakt net zo makkelijk een een nieuwe spot aan! Zo heb ik afgelopen weekend de winkel van Bart Duivenvoorde, Duivshoes, opgevoerd, toen ik daar mijn schoenen ging halen. Mijn hoogtepunt van opvoeren is Headoffice DJTC, mijn kantoor aan huis, waar ik nu natuurlijk degene ben die het meest ingecheckt is (dan krijg je de titel "Mayor"). Je kunt ook een aantal batches in Foursquars verdienen. Vanavond scoorde ik batch nummer vier, de swarm badge, als je op ene locatie zit waar minimaal 50 andere ook ingecheckt hebben. De gebeurtenis: Ajax-Heerenveen en de check in was in de Amsterdam Arena :-). Natuurlijk een bepaalde vorm van exebionisme, maar ja, is facebook, twitter en je eigen blog hebben dat ook niet :-). Uiteindelijk gaat het erom dat je er plezier in hebt, ook al is het maar voor een beperkte tijd. Tot nu toe heb ik dat er in ieder geval in. Altijd leuk om een keer te proberen, uiteraard gratis als app te downloaden en werkt uitmuntend op de iPhone.
Foursquare is goed!
BeantwoordenVerwijderen