vrijdag 27 november 2009

Wedden dat....?


Zoals al eerder in het blog opgeschreven ben ik een fan van Amerikaans Honkbal. Als je éénmaal een wedstrijd uit de MLB heb gezien (qua snelheid en power) is het ene hard gelach om daarna weer naar Neptunus tegen HCAW te kijken. Dat doe ik dus ook niet meer (hoewel ik natuurlijk nog wel kijk als Nederland tegen Cuba speelt en dan trots ben dat eigenlijk al die Antillianen het zo goed doen :-)). Vroeger dacht ik altijd dat ik voor de Boston Red Sox was, maar ik kwam erachter dat ik eigenlijk altijd fan werd van het team dat ik het laatst bezocht had (dus de Dodgers, A's, Mets en laatst de Orioles). Nu heb ik een Amerikaanse kennis, Mike, en dat is een echte baseball freak en een grote fan van de Philadelphia Phillies. Dus die was helemaal klaar voor de world series. Nooit te beroerd om mensen wat te plagen, vertelde ik Mike dat ze natuurlijk geen schijn van kans maakten tegen de New York Yankees. Dat vond Mike niet leuk, dus begon hij me te vertellen waarom dat niet zo ging zijn, met als laatste woorden "wanna bet?". Dat is tegen de verkeerde gezegd, dus dat nam ik aan. De weddenschap: als de Phillies zouden winnen kocht ik een pakket Nederlandse Delicatessen voor Mike en anders kocht hij voor mij een Yankees trui. De uitkomst is bekend, New York won met 4-2 van Philadelphia. Na die tijd heb ik Mike niet meer gezien, maar het blijkt een man van eer, want afgelopen week werd er een groot pakket bezorgd. Daarin zaten een Yankees jas en pet. Jammer dat ze iets aan de grote kant zijn (het blijft Amerika) en dat we 50 Euro additionele porto moesten betalen, maar wat geeft een boer om een aardappel. Ik ga er in ieder geval goed gebruik van maken, want hij zit in ieder geval lekker warm, en is een mooi tussen maatje voordat ik mijn Napapijri parka aantrek net voordat de elfstedentocht gaat beginnen.

1 opmerking:

  1. Wel jammer dat de jas je niet staat... of begin ik nu een virtuele echtelijke ruzie...?

    BeantwoordenVerwijderen