maandag 14 juni 2010

Fringe

Nog een voordeel als je ziek bent (ja, ik probeer door "positive thinking" alles meer in de juiste banen te krijgen, gelukkig bleek vandaag bij de check up bij d huisarts dat ik geen heliobacter in mijn bloed had): je kunt nog eens wat films en tv-series bijkijken, terwijl je verder in bed ligt te vegeteren. Zo was er een serie, Fringe genaamd, die Ans en ik na de eerste 10 minuten kijken uit hadden gezet, omdat hij Ans totaal niet aansprak. Ik was wel geïntrigeerd, maar ja, als je samen niet kunt kijken, dan doe je dat toch wat minder snel. De afgelopen week heb ik de eerste vier dvd's kunnen kijken en ik moet zeggen: mij bevalt deze serie wel. Eigenlijk kun je hem het best vergelijken met een moderne versie van X-Files. Er is een team van drie mensen, te weten een FBI agente, een gestoorde geleerde en de briljante zoon van de gestoorde geleerde die maar niet wil deugen. Er gebeuren hele gekke dingen die tegen het boven natuurlijke aanhangen en er is een samenzwering met veel "twists & turns". En op de achtergrond is telkens het bedrijf Massive Dynamics aanwezig (waarvan de oprichter de rijkste man ter wereld is en veel met de vader heeft samengewerkt). Daarnaast is er goede interactie tussen de hoofdrolspelers, mn tussen de vader en zoon (vader is echt knettergek, moest uit een gesticht worden gehaald en dat kon alleen als zoonlief de voogdij over hem opnam).  Veel meer is er niet over te zeggen, als je nu geïnteresseerd bent, dan raad ik het zeker aan om eens een afleveringetje uit te proberen, ik vond het zeker de moeite waard (nu maar eens kijken hoe ik de tijd vind om de rest ook te kunnen bekijken :-)).

1 opmerking:

  1. Maak er het beste van is idd de beste optie. Hopelijk ben je vlot weer op de been!

    BeantwoordenVerwijderen