maandag 1 juni 2015

De zoektocht naar een Flash shirt

Flash en Kid Flash
Bij het schrijven van het reisverslag besef ik me dat ik een bepaald onderdeel helemaal vergeten ben. Dat moet ik even goedmaken. Een van de opdrachten die ik mee had gekregen voorafgaand aan de reis was van Jeroen. Ik kijk inmiddels met hem de series Arrow en Flash en met name die laatste vindt hij helemaal te gek. Daarom had hij mij gevraagd om een Flash T-shirt voor hem mee te nemen. Klinkt als een eitje, toch? Nou, dat bleek wat meer voeten in de aarde te hebben dan verwacht, want in alle comic winkels die we bezochten was er bijna geen Flash shirt te krijgen en degene die we vonden was XXXL en dat was toch wat aan de ruime kant voor Jeroen. Na ook diverse andere winkels bezocht te hebben, bedacht ik me dat bij Old Navy (een vrij goedkope kledingzaak in New York) men vaak superhelden shirts verkocht. Toevallig kwamen we op die dag langs een filiaal en daar bleek men wel Flash T-shirts te hebben, maar alleen in heren maten en niet in kindermaten (raar, alle andere shirts waren er wel in kindermaat). Dan maar voor de S gaat, dacht ik. Maar het Flash shirt bleek bizar populair te zijn, dus de bedrijfsleider van het eerste filiaal verwees ons naar een filiaal een kilometer verderop die nog Flash Shirt zou hebben. Daar aangekomen waren er inderdaad Flash shirts (yippie!!), mar helaas niet in S (minder yippie).

Een van de medewerkers wilde wel even kijken of andere filialen het shirt nog in S hadden (waarom had de bedrijfsleider uit de eerste zaak dat niet gedaan, denk je dan) en dat leverde op dat in een derde filiaal op 3 km lopen er nog 1 S zou moeten zijn. Dus Frank, Simon en ik als de rappe hazen daarheen, maar na bestudering van alle shirt was er geen S te vinden. Alhoewel, we hadden de paspop die op een hoge plank stond en die ook een Flash shirt aan had nog niet bekeken. Het zou toch niet..... Simon en Frank waren niet voor een gat te vangen, dus voordat ik het wist hadden ze met een stok de paspop al van de plank getikt en wat denk je: ja hoor, het was de S die we zochten!! Dank aan de inventiviteit van mijn maten uit Volendam!!! Het shirt ging snel mee, plus een XL voor mezelf, zodat we thuis Flash en Kid Flash konden gaan spelen :-). Het was het allemaal waard, want huis gekomen toverde het shirt een grote lach op het gezicht van Jeroen en het is inmiddels ook zijn lievelingsshirt geworden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten