zondag 9 augustus 2015

Samen hardlopen is nog leuker

De hardloopmaten
Toen ik twee jaar geleden begon met hardlopen, had ik nooit gedacht dat ik het leuk zou gaan vinden, maar dat is toch gebeurd. Meestal loop ik alleen, omdat het ook een bepaalde rustgevende werking op mij heeft, maar de keren dat ik in Chicago, Minneapolis en New York heb hardgelopen deed ik dat samen met Simon (en Frank in NY natuurlijk). Voor vandaag stond er een duurloop van een kleine 14 km op het programma en ik was er al helemaal vanuit gegaan dat ik deze weer alleen zou gaan doen. Vrijdag kreeg ik echter een mail van Simon over onze inschrijving voor de Halve Marathon van Amsterdam en spontaan kwam het idee op om samen die loop te gaan doen, omdat Simon precies hetzelfde schema richting Amsterdam volgt als ik. Het antwoord kwam snel terug: "hmmm.....het is wel vroeg op voor een zondag, maar ik heb er wel zin in". Zo gezegd, zo gedaan en om half negen was Simon paraat. Na een kopje koffie vertrokken we richting Amsterdamse Bos, waar we om 9 uur strak begonnen, onder een strakke blauwe hemel en met een flink zonnetje op onze ruggen. Alle apps werden aangezet en daar gingen we, al pratend het bos in, waar we de 10 km route volgden en daar een rondje Bosbaan aan vast plakten. We waren zo lekker aan het lopen en aan het praten, dat we zo rond kilometer acht even een verkeerde afslag namen (de oranje paaltjes hielden opeens op :-)), maar gelukkig vonden we de weg snel weer terug. De loop was eigenlijk voorbij voor we er erg in hadden en we waren weer helemaal bij over de nieuwste films, onze USA 2016 reis en tal van andere zaken. Na met een banaan en een Gatorade even bijgekomen te zijn van de inspanningen, vertrokken we weer naar huis, omdat Simon nog een heerlijke rosbief bij zijn moeder ging eten en ik met de familie een ander uitje hadden. Maar we waren het erover eens: dit was helemaal top en gaan we vaker doen! Hopelijk is een nieuwe traditie geboren!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten