donderdag 17 april 2014

Boston Marathon

Hier doen ze het voor!
Enige tijd geleden was ik in Boston. Wat mij direct in de stad daar opviel was dat je je bijna niet om kon draaien zonder geconfronteerd te worden met het feit dat over enkele weken de marathon van Boston gehouden gaat worden. Nu hoort de marathon van Boston bij de Big Five en dat betekent dat er sowieso altijd al veel aandacht voor was. Maar na de aanslag die vorige jaar tijdens de marathon gepleegd werd, staat dit jaar helemaal in het teken van deze marathon en het herdenken van de slachtoffers van de aanslag. Er zijn veel programma's over op tv, in veel winkels is kleding te krijgen van de Boston Athletic Association (de organisator van de marathon), t-shirts met de leus "Boston Strong" zijn op bijna elke hoek van de straat te verkrijgen en in elke bar en restaurant zie je wel posters hangen. De finish is gelegd op een van de verkeersaders van Boston, namelijk op Boylston Street op de hoogte van de openbare bibliotheek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf wel erg geënthousiasmeerd werd van de energie die uit het geheel straalde en ik kreeg al bijna zin om mee te doen. Maar goed, dat is nog even te ver voor mij en als ik er helemaal klaar voor ben, dan kies ik toch als eerste voor de marathon van New York. Maar misschien, heel misschien, dat we deze aan de bucket list toevoegen :-). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten