maandag 28 april 2014

Nike Fuelband

De Nike Fuelband (oh ja, een een Tag Heuer Grand Carrera :-))
Toen ik vorig jaar besloot om flink wat kilo's af te gaan vallen en mijn eetstijl ook aan te passen, had ik als extra stimulans een FitBit gekocht. Deze registreerde mijn beweging op een dag, maar je kon er ook je gewicht op bijhouden (waarbij ik natuurlijk gelijk de weegschaal kocht die via WiFi synchroniseerde), hoeveel water je dronk en wat je at. Op zich een erg goede propositie. Maar in minder dan negen maanden tijd, ben ik door twee Fitbits heen gegaan, omdat ze niet meer goed aangesloten konden worden aan de oplader. Dat zorgde voor veel frustratie en toen de tweede ermee stopte, stond ik voor de beslissing om a) weer een fitbit te kopen, b) geen wearable te kopen of c) een alternatief te kiezen. Een nieuwe Fitbit zag ik niet zitten, geen wearable vond ik een gemis, dus moest het een alternatief worden.  Na een kort onderzoek, besloot ik om voor de Nike Fuelband te gaan. Deze zag er een stuk steviger uit en in combinatie met de apps van Nike zag ik het wel zitten. Na een paar weken gebruik kan ik bevestigen dat het een goede keus was. Zit prettig, registreert goed en laadt zonder problemen op. Voelt ook veel robuster aan dan de Fitbit ooit gedaan heeft. Het enige nadeel is dat alles wel op bewegen toegespitst is. Ik heb dus niet meer 1 cockpit waar ik alles in vastleg (eten en drinken bijvoorbeeld), ik ga nog even nadenken of ik dat wel wil blijven doen en hoe dat dan het beste opgelost kan worden. Wellicht dat er een en ander nog wel aan elkaar te linken is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten