woensdag 23 april 2014

Verzamelen

Een kleine collectie
Je kunt de man wel uit de verzameling halen, maar de verzamelaar niet uit de man. Het is een waarheid als een koe. Ik denk dat ik geboren ben als iemand die het leuk vindt om zaken te verzamelen. De grootste uitwas daarvan is natuurlijk ooit mijn comicverzamling geweest. De basis daarvan was natuurlijk toch wel dat ik het leuk vond om de comics te lezen, maar als je uiteindelijk uitspraken doet als "Tja, ik vind de Punisher eigenlijk geen zak meer aan om te lezen, maar ja, ik heb er al 153 en als ik nu niet meer koop dan is de serie niet meer compleet", dan weet je dat er iets meer aan de hand is :-). Het zit kennelijk in mijn bloed om als ik iets leuk vind daar meer van te willen hebben. Zo ben ik net begonnen met een nieuwe "verzameling". Dan betreft het Starbucks mokken. Het blijkt dat veel steden waar Starbuck gevestigd is een specifieke mok verkopen. De eerste daarvan kochten we in Parijs en dat vond ik een dusdanig leuk aandenken, dat ik de volgende keer dat ik in het buitenland was keek of ze daar ook verkocht werden. Hoe verrassend, dat deden ze in New York. Inmiddels is de verzameling vier stuks groot (Parijs, New York, Boston, London). Ik ga er vanuit dat in de mei vakantie er zo maar eens twee (Chicago, Minneapolis) bij zouden kunnen komen.

1 opmerking:

  1. Grappig, doen we ook thuis. Dubai, Nederland, Bangkok, New York, Londen is de buit tot nu toe uit mijn hoofd

    BeantwoordenVerwijderen