woensdag 9 december 2009

Dean Martin - Forever Cool


Als je me 20 jaar geleden had gezegd dat ik 's avonds op de bank zou zitten om 22.30, terwijl mijn vrouw en kinderen boven liggen te slapen met de tv uit en luisterend naar de zoete klanken van Dean Martin, dan had ik je zeker voor gek verklaard. Maar ja, een mens wordt ouder en op sommige punten wat gezapiger. Dus nadat ik al bijzonder onder de indruk was geraakt enkele jaren geleden van Frank Sinatra, heb ik het afgelopen jaar ook Dean "right from the bar" Martin mee leren waarderen! De CD Forever Cool is een leuk experiment dat ook met andere overleden zangers geprobeerd is, namelijk de oude liedjes te mixen met input van nog levende artiesten. Bij "Duets" van Sinatra ging dat echt helemaal de mist in, maar Forever Cool geeft het een extra impuls.  De nummers liggen heerlijk in het gehoor, zeker als je van crooner muziek houdt zijn het allemaal goudklompjes. Mijn hoogtepunt? King of the road waar Dean Martin gemixed wordt met Kevin Spacey (die sinds The Usual Suspects bij mij geen kwaad meer kan doen, als je die film nog niet gezien hebt, is dat eigenlijk een nog grotere aanrader dan dze cd, bedenk ik me net).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten