donderdag 24 december 2009

Voorbereidingen voor eerste kerstdag


Vandaag was nog een dag van voorbereiding voor het familie kerstfeest van a.s. vrijdag. Bij het wakker worden voelde ik dat mijn maag, buik en darmen nog steeds niet de oude zijn. Nog steeds enigszins pijnlijk, maar met name een vervelend gevoel van "volheid" en misselijkheid. Dat verhoogt de feestvreugde niet, dus het was even tanden op elkaar en doorzetten. Dus erop uit om de laatste boodschappen te doen. Ik moest per slot van rekening nog de taarten en de banketstaaf regelen. En ja, dan ga ik graag naar één van de beste patisseries van Amsterdam Zuid (in Halfweg heb je geen patisserie :-)), namelijk Arnold Cornelis. Daar was het gezellig druk, maar er was veel personeel, dus het duurde niet lang voordat ik aan de buurt was. Ik kocht drie mooie taarten en twee banketkransen en een doos slagroom soesjes voor de kinderen. Ik word altijd wat hebberig als ik daar ben, dus het was een opgave om om hiertoe te beperken. Ondertussen belde Ans of ik nog 6 portglazen wilde kopen. Dat bleek niet eenvoudig te zijn, want zowel bij drie Gall en Gall's (waar overigens 1 grootste gemene deler was, namelijk ongeïnteresseerd en nors personeel) en Grape District (wat een leuke zaak is, en waar ik daarom maar een leuk port pakketje meenam voor ons) hadden ze helemala geen glazen of anders alleen wijn- en champagne glazen. Terug rijdend naar huis zag ik op de Bilderdijkstraat echt een hele vage slijterij die binnen nog vager bleek, maar wel 6 leuke glaasjes had, voor de somma van 2 Euro in totaal. Daar kun je ze niet voor laten liggen :-).  Terug gekomen was Herman de tuinman annex klusjesman al gearriveerd en zetten we de terrasverwarmer en onze partytent op voor het festijn van morgen. Na ook de songteksten en de bingo kaarten gekopieerd te hebben en Ans een middag in de keuken had gestaan voor de voorbereiding van het eten, zijn wij er nu klaar voor. Morgen kan het feest beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten