maandag 21 december 2009

Schande!!

Vanochtend vroeg uit de veren, want er lag veel sneeuw en ik moest toch naar Utrecht voor mijn dagelijkse portie Rabobank. Dus om half zeven stapte ik in de auto en ging op weg. Dat ging verrassend goed. De wegen in Halfweg lagen er prima bij en ook in Amsterdam West ging het uitstekend. Natuurlijk iets langzamer rijden, maar dat was geen probleem. Ook de A9 op: no problemo, want alles was netjes geveegd. Konden gewoon 100 km per uur rijden. Bij het oprijden van de A2 zag ik het bord bij de oprit aangeven dat er 8 kilometer file zou staan. Dat verbaasde me, want de A2 was helemaal spik en spam. Totdat we de magische grens van de afslag Hilversum/ Vinkenveen bereikten. Hier gaat de provincie Noord Holland over in de provincie Utrecht en deze laatste had denk ik vergeten een muntje te gooien in de sneeuwschuif machine, want die was hier niet geweest. dus plotseling stonden we op een skipiste met veel sneeuw en nog lekker glad ook. Op een slakkengang daarom op naar Utrecht. Na de afrit genomen te hebben dacht ik nog: het ergste hebben we gehad. Maar dat was niet het geval, want in Utrecht zelf was echt helemaal NIKS gedaan. Alle sneeuw lag er nog en er was niets weggeschoven of wat dan ook. Echt schandalig, want iedereen moest nu door de sneeuw ploegen. En het werd er ook nog eens erg glad door. Het bestuur van zowel de provincie als de stad zouden een voorbeeld kunnen nemen aan hoe e.e.a. iets meer naar het westen geregeld is, want dit was echt dag en nacht verschil. En ja, dan doe je er dus 2,5 uur over. Eigenlijk nog het ergste om te zien: bij mijn vertrek om 15,00 uur, was er in de stad nog steeds niets geregeld. Zucht...wat een prutsers in dat college....

1 opmerking:

  1. En dan heb je nog mazzel. Toen ik tegen 8 uur voorbijkwam stond de teller bij de afslag op 19 km. Gelukkig moest ik door naar de A1 en deed de provincie Flevoland wel zijn werk (ook iets minder dan Noord-Holland) maar toch een ruime 6.

    BeantwoordenVerwijderen