donderdag 4 december 2014

Rock or Bust

Niet de beste plaat ooit van ACDC
Niet al te lang geleden werd ik opgeschrikt door het feit dat mijn oude helden AC/DC met een nieuwe plaat kwamen, Rock or Bust. Nu vond ik de vorige plaat, Black Ice, wel aardig maar hij heeft niet de status van eerdere AC/DC albums. Inmiddels is de plaat uit en heb ik hem een aantal keren geluisterd. Het titel nummer is prima en ook Let's Play Ball, dat speciaal voor de MLB Play Offs geschreven werd, ligt lekker in het gehoor. Daarna gaat het echter snel bergafwaarts en gaat het niet daarna weer steil omhoog. En na 32 minuten is de plaat afgelopen, dat is de kortste plaat die AC/DC ooit gemaakt heeft. Ik kan niet anders concluderen dan dat de (tropen)jaren zijn gaan tellen. Hoewel deze plaat uiteindelijk een 6,5 scoort en dan met name omdat hij toch het echte AC/DC geluid laat horen, denk ik dat er na deze plaat wellicht nog een laatste live album of een verzamelaar moet komen en dan moeten de mannen het bijltje er gewoon maar eens bij neerleggen en van een verdiend pensioen gaan genieten. De opvolgers, in de vorm van Airbourne, staan al klaar om de fakkel van AC/DC over te nemen en daar is het bij in goede handen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten