donderdag 17 maart 2011

Konnichi Wa

Japanse lunch in Utrecht: een vis Bentois goed te doen
Vandaag was het een dag lang vergaderen, vergaderen en nog eens vergaderen. Tijd om te eten is er dan bijna niet, maar zoals Baldrick, de bediende van Blackadder ooit zei: fear not master, I have a cunning plan! Omdat ik een bila met Onno had staan, besloten we het noodzakelijke en het aangename te verenigen. Zo liepen we naar het Japanse restaurant Konnichi Wa op de Mariaplaats. Van buiten ziet het er niet uit, en het restaurant is echt verkeerd ingedeeld (ik zou zeggen: vraag K-Zus eens om een adviesje), waardoor ik er eerder al een keer weggelopen was, maar naast de tafels voor in de zaak, staan er ook achterin tafels naast de grillplaten en daar is het op zich prima zitten. Onno koos als lunch een vis Bento, terwijl ik een selectie van de sushi nam, bestaande uit diverse nigiri's en temaki's. Nou, ik kan niet anders zeggen dan dat dat toch echt wel een heel stuk beter is dan het gemiddelde broodje van Kaasland tegenover het Rabobank kantoor en.....uiteindelijk ook nog eens veel gezonder. Een prima adresje dus om te onthouden, omdat het er namelijk ook niet gek druk is tijdens de lunch, is het ook een bijzonder mooie gelegenheid om eens rustig een overleg te houden. Nu maar hopen dat niet veel collega's deze post lezen....;-).

1 opmerking: