dinsdag 8 maart 2011

Winkelen in Zwolle

Kelly's, ook in Zwolle!
Na het briljante ontbijt en een korte uitleg van onze butler over hoe we in de binnenstad van Zwolle moesten komen (toch 5 minuten lopen), vertrokken we om Zwolle eens goed te bekijken. Nou ja, de winkels dan. Helaas was ons de avond ervoor al verteld dat Zwolle als winkelstad nou niet je dat is. En ik moet eerlijk zeggen: daar had men ook echt gelijk in. Er zijn best wel een aantal aardige winkels, maar het is geen shop-a-holics paradise (en dat kan ik uit ervaring vertellen). Toch wist Ans nog een flinke kledingslag te slaan bij Piet Zoomers (of all places!). Ikzelf kwam niet heel ver qua persoonlijk aankopen, maar net voor het sluiten van de markt kwamen we de winkel Kelly's tegen. Dat geeft mij een warm gevoel, want bij de originele vestiging in Amsterdam Zuid kocht ik vroeger altijd mij spijkerbroeken. En die had ik nu ook nodig. In eerste instantie leek ik ook een mooi koopje te pakken te hebben, een fijne G-Star voor 50 Euro, dat is geen geld! Maar ja, even verder de voorraad door spittend kwamen we andere leukere modellen tegen plus dat de 50 Euro broek net een centimeter te kort was en dat gaat uiteindelijk toch irriteren. Maar goed, uiteindelijk toch met twee exemplaren de deur uit, dat was voor mij een unicum, want in tegenstelling tot het kopen van shirts en schoenen, heb ik minder met broeken.

In de Winkel van De Librije
Hierna liepen we nog even door de steeds drukker wordende straten en bekeken we de steeds minder vol wordende winkels. Oorzaak: het carnaval had ook in Zwolle toegeslagen. Tja, dat is voor ons westerlingen natuurlijk niet weggelegd om dat te begrijpen. Dus snel nog naar de Winkel van De Librije om daar nog in te slaan (jam, wijn, mosterd), ook echt een aanrader om als je in Zwolle bent heen te gaan, ook  bijzonder aardige mensen die daar helpen. Daarna vonden we het eigenlijk wel weer welletjes, maar het was dan ook inmiddels een uur of vier geworden en de eerste winkels gingen alweer dicht. Dus terug naar het hotel waar we wederom hartelijk opgevangen werden (jammer dat de butler even vergeten was dat we gisteren al aangekomen waren) en werd de auto als de gesmeerde bliksem voorgereden. Blijft een uitstekende service bij het Librije Hotel. Na een hartelijke groet zeiden we de mensen daar vaarwel en al rijdende naar Zutphen om Daan en Jeroen te halen, besloten we hier zeker ene keer terug te gaan om te logeren en dan in Librij'e Zusje te gaan dineren. En oh ja, de gehaktbal uit jus met brood van Jonnie wil ik dan ook proberen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten