zaterdag 7 mei 2011

ACME Superstore

Ze hebben veel comics en toys bij ACME Superstore
"Old habits die hard". Een gezegde dat maar al te waar is, ook voor ons. Als ooit echte hardcore comic verzamelaars (Simon is dat nog steeds, Rene en ik een stuk minder) was bij onze reis in 1993 door de USA dit eigenlijk de rode draad (zelfs een reden om te gaan). Toen naar zowel uitgeverijen als ook naar heel veel comic winkels. Dat is er nu eigenlijk wel af, maar iedere vakantie zit er wel een activiteit in om dit toch in ere te houden. Deze keer had Rene via een comicsforum research gedaan en was alom het advies om naar de ACME Superstore te gaan. Deze bleek in Longwood te liggen, dus vertrokken we, na een ontbijt van tonijn sandwich en cream cheese bagel, naar het noord oosten, waar we drie kwartier later de winkel bereikten. Van buiten leek het eerlijk gezegd nog niet zoveel, maar dat veranderde wel toen we uiteindelijk de deur door gingen en in een walhalla kwamen voor de echte nerd in ons!

Gezellig in de ACME Superstore!
Als we in 1993 hier waren binnen gekomen, dan hadden we er denk ik een hele dag voor uitgetrokken om in deze winkel alles te verkennen. Op het gebied van comics had men rijen en rijen en rijen aan long- en short boxes met allerlei back issues om doorheen te struinen.  Op het gebied van speelgoed, beeldjes en andere prullaria en hebbedingetjes was het zelfs nog een stuk groter. Het was al een ervaring op zich om daar eens doorheen te lopen, want voor mij kwam er een deel van mijn jeugd weer voorbij toen ik bijvoorbeeld de Star Trek poppen zag die ik toen ik zeven of acht was op de Albert Cuyp bij de Markt Toko kocht (Kirk, Spock en McCoy en Scotty met de lichtblauwe communicators en phasers) en ook een hele horde aan Star Wars figuurtjes uit 1980 toen "The Empire Strikes Back" net uit was. De storemanager was Todd Fischer, die ons hielp om een aantal zaken te vinden en om ons van advies te dienen. Dat deed hij erg goed, bleek grote kennis van zaken te hebben, waarbij ik overigens wel erg merkte dat ik nu toch niet meer mee kan met de trivia van de comicmarkt van deze tijd, daarvoor lees ik toch echt veel te weinig (heeft Simon geen last van :-)). Helaas voor Simon vond hij geen van de zaken op zijn lijstje, maar ging er wel een Superman: Earth One mee naar Volendam, evenals hardcovers van Heroes (voor 50% korting) en het eerste deel van Walking Dead in Hardcover. Rene was echter euforisch, want hij vond het enige missende deel van de Legion of Super Heroes Archives, en dat nog wel tegen cover prijs. Daarnaast nam hij ook nog hardcovers mee van de nieuwe Legion of Super Heroes serie en Astro City. Ikzelf kwam niet verder dan Doctor Solar (wat overigens een miskoop bleek te zijn, do not buy that book!!) en een paar lego star wars poppetjes voor Daan. Ondanks de aanbevelingen om ook GI Joe vs Cobra tradepaperbacks te kopen en de verleiding die ik hiertoe voelde, heb ik me kunnen beheersen, at was 18 jaar geleden wel anders :-).

Al met al een super winkel om te bezoeken als je in dit soort zaken geinteresseerd bent. Zeer grote collectie en zeer vriendelijk (we kregen gratis drank!) en ter zaken kundig personeel. Dat laatste valt binnenkort ook te bewonderen in een klein interview dat we met Todd hielden en wat ik later op het blog voor de liefhebbers zal posten. Maar de korte samenvatting van ons bezoek aan ACME: Highest Recommendations!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten