dinsdag 13 augustus 2013

De Stal

Het vlees was erg goed bij De Stal
In de gemeente Spaarndam en Haarlemmerliede (waar het rsutieke Halfweg deel van uitmaakt) zijn we niet rijk bedeelt met goede restaurants. Onze favoriet is natuurlijk Het Gemaal, maar verder is het eigenlijk echt afzien. Nu kregen we de tip dat in Spaarndam Restaurant De Stal gevestigd was, dat is op 4,5 kilometer van ons huis, dus dat konden we wel eens proberen. Zo gingen we zondag om 18.00 uur naar Spaarndam, parkeerden op de op kleine afstand gelegen parkeerplaats en betraden met zijn vieren De Stal. Het eerste wat opviel was dat het er erg donker was. Zoals mijn vader zou zeggen: "ik kan het vreten niet op mijn bord zien!!". Het deed me denken aan een bezoek dat ik met Rene aan ML in Haarlem bracht en waar het ook zo donker was. Het tweede wat opviel was dat de bediening nou niet echt van de snelle was. Het duurde vrij lang voordat er drankjes geserveerd werden en na een kwartier vroeg ik zelf maar om de kaart. Na bestelling van onze gerechten duurde het ook echt lang voordat de gerechten kwamen. Ik denk overigens dat dat (in ieder geval deels) te maken had met het feit dat we erg vroeg waren (de zaak opent om 17.30), want later op de avond zag ik dat het veel sneller ging aan andere tafels. Ook de kwaliteit van de bediening werd beter, omdat ik denk dat de meer ervaren medewerkers toen pas arriveerden.

De kwaliteit van de gerechten was zonder meer goed te noemen, als je uitgaat van een goed eetcafe en bijbehorende kwaliteit. Het is qua porties ook erg groot allemaal, een voorgerecht is echt niet nodig. Ik zelf sloeg het dessert over (wel een goede koffie verkeerd trouwens), maar Daan en Jeroen lieten zich de dessert, een klassieke Dame Blanche en flensjes met slagroom en roomijs, erg goed smaken. Alles bij elkaar: 100 Euro, daar had ik in Oslo twee koffie en twee broodjes kaas voor, dus dat was een uitstekende prijs. Maar bottom line: ik denk niet dat ik hier nog een keer kom. Eten is echt prima, maar de sfeer in het restaurant is niet de mijne, dan ga ik liever voor hetzelfde geld weer naar Het Gemaal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten