maandag 12 augustus 2013

Hardlopen 2013

Just do it!
Twee jaar geleden was ik enthousiast begonnen met de hardloop training Start to Run. Ik was op een punt gekomen dat ik bijna 5 km aan een stuk kon lopen in net iets meer dan 30 minuten. Het laatste stuk van de cursus moest ik in tijdens mijn vakantie in Italie doen, maar daar kwam het er niet van, met name vanwege de bijzonder hoge temperaturen (gemiddeld 42 graden) en het heuvelige landschap. Bij thuiskomst kwam er ook de klad in en alle goede bedoelingen ten spijt stonden mijn hardloop schoenen toch stof te vergaren. Zeven weken geleden besloot ik toch weer om de schoenen aan te trekken en begon ik weer met de eerste les, deze keer met een opgefriste versie van Start to Run. Na de eerste les was ik helemaal kapot, mijn spieren bij mijn scheenbenen waren helemaal verzuurd en ik kon een minuut of twintig na de training echt niet meer op mijn benen staan. Maar ik was vastbesloten om deze keer door te zetten en twee dagen later ging ik op voor les twee. Best pijnlijk, maar hier moest ik even door en het was een goede test om te zien hoe "gecommit" ik zelf was. Inmiddels heb ik zojuist les 21 afgerond en kom ik nu tot een afstand van 4,5 kilometer in 33 minuten. En heb ik een stuk minder pijn in mijn benen als ik finish. De stijgende lijn heb ik nog steeds te pakken en ik ga er helemaal voor om in ieder geval voor het eind van het jaar 5 km in een stuk binnen de 30 minuten te lopen. Het begint bij ambitie!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten