zondag 16 november 2014

Hamburgers bij Firma Pickles

De spicy beef burger bij de Thrill Grill
De afgelopen tijd zijn er steeds meer restaurants bijgekomen die zich richten op "fastfood", maar dan goed gedaan. Zo was er natuurlijk ook de BurgerMeester, maar sinds niet al te lang is er ook The Fat Dog, een etablishement (gevestigd op de Ruysdaelkade 251) dat zich met name richt op de hot dog en die bij het imperium van Ron Blaauw hoort. Op zich best ok, maar tot nu toe weinig sfeer (de twee keer dat ik er geweest ben was ik de enige gast) en voor een broodje worst toch wel erg aan de prijs. Mijn persoonlijke favoriet in Amsterdam blijft de ThrillGrill, waarvan zojuist het restaurant inde Gerard Doustraat 98 in de Amsterdamse Pijp geopend is. Ik vond de locatie in het centrum van Amsterdam leuker, maar ook hier hangt een enorm goede sfeer, bijzonder attente bediening en er is nu een uitgebreidere menukaart en dat draagt zeker bij aan de feestvreugde!

De Smoked BBQ Burger bij Firma Pickles
Echter, na een concert in Utrecht was het toch net even teveel van het goede om naar de ThrillGrill te rijden, voordat we iets te eten konden nuttigen. Daarom even gezocht naar de beste burgerbar van Utrecht en kwamen we uit op de Firma Pickles op de Drie Haringenstraat 1 in Hartje Utrecht. Er was direct plek, hoewel dat op hoge krukken zitten was, niet echt mijn ding om even rustig wat te eten, maar als de maag knort, dan wil je er wel genoeg mee nemen. Na bestudering van de kaart kwam ik uit op het Smoked BBQ Burger menu (zijnde de Burger plus coleslaw en frietjes met rozemarijn) voor de somma van 14,50 Euro, waarin ook de additionele Jalapenos peppers opgenomen zat. Na tien minuten werd een en ander uitgeserveerd en ik kan niet anders zeggen dan dat het een prima hamburger was, die zeker kon tippen aan de kwaliteit van ThrillGrill en BurgerMeester. De frietjes waren een gemengd succes: de rozemarijn erop was erg lekker, maar ze waren zo klein gesneden dat het bijna frites sticks waren geworden. De coleslaw was ok, maar zo weinig, dat ik het bijna niet kon proeven. Qua eten vond ik het een meer dan ruime voldoende, maak er een 8,5 van. Wat ik aan de ervaring minder vond was de bediening. We hadden een extra portie frites besteld, maar die zijn nooit gearriveerd, maar stonden wel op de rekening, Klassieke fout. Verder hadden twee van de mannen achter de bar meer mee aandacht voor elkaar of voor hun hipster vrienden dan voor de klanten. Dat is toch altijd wel een afknappertje. Dus voor de total experience trek ik er een punt vanaf, maar dan blijft er nog steeds een 7,5 over. Ik hou Firma Pickles in ieder geval goed in het achterhoofd als er weer eens een lunch in Utrecht gedaan moet worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten