woensdag 19 november 2014

Olympisch Stadion Loop 2014

Weer een medaille erbij
Op 9 november was de laatste wedstrijd van het Rondje Mokum. Het betrof de Olympisch Stadion Loop met start en finish in het Olympisch Stadion, natuurlijk een historische locatie waar veel geschiedenis geschreven is (weliswaar in de oude versie zag ik bijvoorbeeld wedstrijden van Ajax zoals de 8-2 overwinning op Feijenoord en de 2-0 winst op AC Milan in het Champions League jaar). Het was prachtig weer op deze dag en het was ook goed druk. Dat was al te merken bij het afgeven van de tassen, waar een lange lange rij stond, die gelukkig verbazend snel weggewerkt werd! Strak om 12.10 klonk het startschot en al snel had ik de "pacer" gevonden die op het schema liep om binnen het uur te finishen over de afstand van 10 kilometer. Dat zou sowieso al een uitdaging zijn, maar ik had ook wat fysiek ongemak (namelijk een aambei die opeens de kop opgestoken had), wat het lopen er niet makkelijker op maakte. De eerste vier kilometer ging het prima, daarna kon ik er nog drie kilometer op wilskracht bij aanhaken, maar na het bordje van de zeven kilometer moest ik haar (de pacer was een meisje van een jaar of twintig die voor ons huppelde en de hele tijd maar kwekkerdekwek deed, kennelijk had ze lucht zat daarvoor) echt laten lopen. Uiteindelijk kwam ik binnen op 1 uur en 3 minuten, daar was ik niet ontevreden over. Op naar het rondje mokum 2015!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten