dinsdag 25 november 2014

Kapitaal in de 21ste eeuw

Als econoom van origine en al sinds de afronding van mijn studie werkzaam bij een bank (in opdracht of in dienst) is economie een integraal onderdeel van mijn leven. Maar het was een flinke tijd geleden dat ik er een boek over gelezen had. Nu is er sinds niet al te lange tijd een baanbrekend boek uitgekomen, dat nu al kan strijden met belangrijke boeken zoals The General Theory of Employment, Interest and Money van Keynes, Adam Smiths Wealth of Nations en Das Kapital van Karl Marx. Het betreft dan "Kapitaal in de 21ste eeuw" van Thomas Piketty (een Fransman, je zou het niet direct uit de naam halen). Ik heb al wat zitten te bladeren, maar het is wel echt "thought provoking" en ondanks dat het een dikke pil is, ga ik binnenkort weer voor het eerst in denk ik tien jaar aan een zwaar wetenschappelijk boek beginnen. Is weer eens wat anders dan een science fiction roman of een biografie van een Amerikaanse honkbal speler :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten