zondag 8 februari 2015

Apple Watch

Een dilemma......
Een dilemma. Dat is wat de Apple Watch voor mij is. Het nieuwste speeltje dat Apple voor de gadget nerds op de markt gaat brengen, voldoet natuurlijk aan alles wat ik in een nieuw product zoek: het is hip, het is mooi, het is gave technologie en ik moet nog uit gaan zoeken hoeveel nut het nu echt gaat hebben (maar ja, dat dacht ik van de eerste mobiele telefoon ook en dat bleek best mee te vallen :-)). Daarnaast ben ik eindelijk af van alle halfgare wearables die ik tot nu toe heb gebruikt, zoals de NikeFuel band en de Fitbit: beide op zich niet eens slecht, maar ze gaan wel snel stuk en ze voorzien maar voor een deel in de wensen die ik op dit gebied heb (zo heb je nog steeds een aparte hartslag meter nodig). Dat gaat Apple natuurlijk allemaal in één keer goed doen. Maar wat is dan het dilemma, kun je je afvragen? Dat zit zo: ik heb een aantal bijzonder mooie horloges: allemaal mooie automaten met prachtige uurwerken. Ik heb sinds 10 jaar een soort mentale blokkade om quartz horloges te dragen (met zo'n batterijtje, je moet er toch niet aan denken zei de horloge snob). Nu kom ik dus in conflict met aan de ene kant mijn voorliefde voor Apple producten en anderzijds voor klassieke horloges. Hoe ga ik dat nou oplossen? Nou ja, een aanschaf zal het denk ik niet in de weg staan: de AppleWatch komt in april uit, zodat ik hem voor een aantrekkelijke prijs (in ieder geval samen met Frank en Simon) in de enige echte Apple winkel (die bij Central Park) kan gaan kopen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten