maandag 9 februari 2015

Boksercise

Leuke afwisseling, dat boksercise
Om eens wat andere spieren te gebruiken dan degene die ik nodig heb als ik hardloop, ben ik op zoek gegaan naar wat cross training mogelijkheden. Normaal ben ik een echte individuele sporter (met een uitzondering voor de keren dat ik met Simon of Daan ga hardlopen), maar bij Health City startte vanaf half januari een nieuwe training met de naam boksercise. Omdat ik altijd wel een keer wilde proberen hoe een boks training ging, besloot ik om hier eens aan deel te gaan nemen. De eerste keer dat ik aansloot was op vrijdagochtend en bleek er een klein clubje te zijn van naast mijzelf nog vijf mensen  en verrassend genoeg bleek er een Rabo collega bij te zitten! Onder leiding van instructeur Ruud begonnen we met en warming up, waarna we diverse combinaties gingen oefenen van jabs, cross, uppercut en de befaamde Engelse hook (met de duim naar boven, met de duim in het midden is de Amerikaanse, maar dat weet iedereen :-)). Daarna bleek dat het niet om de klassieke bokskunst ging, want toen stapten we over naar het trappen (low- en high kick) en de kniestoot. En dat alles met een hoge intensiteit. Dat is een heerlijke training, maar het kost ook een litertje zweet. Ik vond het in ieder geval een aanrader en ik hou de boksercise voor twee keer per week op de agenda, niet alleen als variatie op het hardlopen, maar ook omdat het gewoon leuk en lekker is!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten