dinsdag 10 februari 2015

Yoghurt Barn

Een yoghurt en een latte
Bij een wandeling door het hartje van Utrecht kwam ik een restaurantje tegen met de intrigerende naam "Yoghurt Barn" en de belofte dat het binnen "100% loei lekker!" zou zijn. Dan heb je mij al snel overtuigd om eens een keer de proef op de som te nemen. Dus afgelopen week liep ik rustig eens het Neude op en ging de zaak binnen. Ik werd verwelkomt door een bijzonder attente werkstudente (dat vertelde ze ook direct :-)) die mij het concept uitlegde: kies je soort yoghurt en kies je toppings en daarna ga je eten. Hé, da klinkt bijna hetzelfde als de Wok2Go, maar dan met yoghurt. En dat is het dan ook. Er zijn verschillende soorten yoghurt, variërend van de magere yoghurt via de boerenyoghurt en de rozen yoghurt naar de hangop (in oplopende maten van % vet). Daar kies je er een van en vervolgens kies je voor een combo van toppings die de yoghurt barn al op het menu heeft staan of stel je zelf een combi samen. Om het niet te moeilijk te maken voor mijn eerste keer koos ik de Energy  Explosion en bestelde er een latte bij. Wel even direct afrekenen, op zich niet erg, want dan hoef je als je klaar bent niet te wachten met vertrekken. Daarna kon ik plaats nemen aan een van de tafels en hoewel ik graag aan de grote gemeenschappelijke leestafel plaats had genomen, werd het toch een twee persoonstafeltje, want de leestafel zat redelijk vol. De yoghurt zelf was prima te eten, lekkere verse dadels en ook de latte was uit de kunst. In een erg relaxte sfeer genoot ik van beiden, wat nog verbeterde doordat op de achtergrond ook hier Frank Sinatra zijn kunsten mocht vertonen.

Al met al een geslaagd bezoek. Mocht je er in de buurt zijn, dan is de yoghurt barn zeker een bezoek waard. Overigens is er ook een vestiging in De Pijp in Amsterdam (in een zijstraat van de Albert Cuyp markt), dus helemaal naar Utrecht afreizen is niet noodzakelijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten