vrijdag 13 februari 2015

Jeff Galloway

Lekker onderweg met Jeff Galloway
In oktober ga ik de halve marathon van Amsterdam lopen. Hoewel ik het idee heb dat ik die afstand nu ook wel aan kan, vind ik het toch altijd een fijn gevoel geven om een schema daaraan te koppelen. Het zorgt bij mij ook voor meer motivatie om de benodigde trainingen dan af te werken (beetje gek, maar zo werkt het kennelijk toch in mijn hoofd). Na wat speuren ben ik uitgekomen bij het programma van Jeff Galloway. Dat is een programma waar ook hardlopen en wandelen met elkaar afgewisseld wordt (run-walk-run), om diverse spiergroepen te ontwikkelen. Het is wel even wennen, want zoals Jeff al in de introductie aangeeft, voelen veel hardlopers het als een nederlaag als zij tijdens een training een stukje gaan wandelen, maar bij hem is de afwisseling een essentieel onderdeel van de training. Het gold inderdaad ook voor mij, want in het begin voelde het inderdaad niet goed om een sessie te onderbreken om een minuut te gaan wandelen). Na de bijbehorende app te hebben gedownload (welke respecterend schema heeft tegenwoordig geen app) ben ik begonnen en inmiddels heb ik de lessen van week drie afgerond. Het is inderdaad even wennen aan de interval afwisseling, maar het gaat inmiddels best lekker. Ik werk met vertrouwen door naar oktober wanneer de wedstrijd gelopen moet worden :-)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten