maandag 23 februari 2015

Verandering van spijs

In het Amsterdamse Bos
Een van de tips die op elke site over hardlopen terug komt is dat je afwisseling op moet zoeken. Niet iedere keer hetzelfde rondje lopen, maar juist andere trajecten. Nu is het voor mij natuurlijk heel makkelijk om de schoenen aan te trekken en te gaan rennen, want op minder dan 1000 meter begint Spaarnwoude al. Om toch het goede advies op te volgen, strikte ik vandaag mijn schoenen, maar in plaats van de vaste ronde sprong ik in mijn auto en reed naar het Amsterdamse Bos, waar ik de auto parkeerde bij het bezoekerscentrum. Dat is namelijk het startpunt voor drie hardlooproutes door het bos heen, met lengtes van 5, 10 en 21,1 km. Omdat het de eerste keer was dat ik hier ging lopen en omdat het schema waar ik nu aan werk in een korte sessie voorzag, koos ik voor de route van 5 km. Ik had verwacht veel andere hardlopers te zien, maar kennelijk is het op maandagochtend toch nog geen spitsuur hier :-). Na ongeveer een kilometer kwam ik langs de hockey velden waar Jeroen al enkele keren had moeten spelen en verder was het een paar keer lopen over onverhard terrein, omdat men bezig was met het uitdunnen van de boompartijen die inmiddels ontstaan waren. Strak na een half uur was ik weer terug bij het startpunt, waar ik nog wat uitliep en mijn stretch oefeningen deed. Ik kan niet anders zeggen dan dat het extra inspireerde en dat het dus inderdaad klopt dat je nieuwe energie van nieuwe loopgebieden krijgt. Die houden we erin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten