zondag 1 februari 2015

Superbowl 49

In mijn Gronkowski shirt
Een van de grootste jaarlijkse sport evenementen vond deze zondag weer plaats: de Superbowl is de finale van het American Football seizoen.  Op sportgebied is het altijd nog steeds een van mijn dromen om eens een NFL wedstrijd te bezoeken, maar om de een of andere reden komt het er nooit van als ik in de USA ben :-(. Misschien toch maar eens een keer een reis om een bezoek plannen in plaats van andersom :-). Ook dit jaar dus niet en ook de uitnodiging van SportAmerica om de Superbowl wedstrijd te bekijken in Coco's Outback op het Thorbeckeplein in Amsterdam liet ik aan mij voorbij gaan. Ook daarvoor geld dat ik ieder jaar me weer voorneem om erheen te gaan, maar dan vergeet ik het weer en word ik er pas weer aan herinnert als ik een mail krijg dat alle plekken inmiddels vergeven zijn. Zo ook dit jaar en een alternatief in bijvoorbeeld het HardRock Café (georganiseerd door USA Sports) bleek 75 Euro te kosten en ondanks het feit dat je dan onbeperkt hot dogs kon eten had ik dat er nou net niet voor over. Dus zat ik 's nachts om 00.30 voor de buis om de wedstrijd te bekijken tussen de New England Patriots en de Seattle Seahawks. De wedstrijd was bij Fox Sport en er was zelfs Nederlands commentaar (niet het allerbeste wat je je kon bedenken, maar toch, ik vond dat ook wel weer zijn charme hebben). De Patriots zijn mijn team, dus dat maakte het nog leuker om naar te kijken! Het werd een mega mooie wedstrijd, veel interessanter dan welke wedstrijd van Ajax ook die ik de afgelopen vijf jaar gezien heb. Spannend tot aan de laatste seconde met uiteindelijk de Patriots als terechte winnaar!!! Heerlijk om te zien en het sterkt me maar weer in het feit dat dat bezoek er echt moet gaan komen. Nou ja, wie weet volgend seizoen!! En anders ga ik toch in ieder geval echt een keer naar de Superbowl party, ik zal hem voor 2016 vast in de agenda zetten :-)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten