vrijdag 22 mei 2015

Op naar New York

Op 22 mei was het dan weer zover. Het jaarlijkse uitje van Frank, Simon, René en mijzelf (beter bekend als "The Boys") naar de Verenigde Staten van Amerika ging weer los. Dit jaar was het een weerzien met een oude liefde, namelijk New York City, de stad waar we in 1993 als eerste voet aan de grond zetten om onze "Tour de America" te gaan maken. De vlucht vertrok om 13.30 uur, ik was er van overtuigd dat ik daarom nog wel tijd had om eerst nog even een bokslesje te doen, maar de algemene status bij de groep was "we willen weg". Dus verzamelden we rond 10.30 uur op Schiphol, waarna we bijzonder soepel door het inklaren van de bagage gingen (de instapkaarten hadden we allemaal de dag ervoor al digitaal geregeld) en ook de douane verliep zonder problemen. Ik had zelfs nog even de tijd om mijn Privium pas te laten verlengen, wat de dag ervoor door een gebrek aan het bij me hebben van mijn paspoort niet gelukt was. Daarna kwam er echter een kleine tegenvaller. We hadden onze zinnen gezet om een Noodle Soup te gaan eten op Schiphol, maar door alle renovatie daar, was deze plek verdwenen :-(. Daarom maar een broodje bij Bread gehaald (natuurlijk veel te duur voor wat je daar krijgt, eigenlijk een echte afrader), de telefoons nog een keer goed opgeladen en daarna maar naar de gate. Daar was het borden reeds begonnen en er stond een lange rij, maar gebruik makend van mijn Sky Priority status kon ik ons allemaal snel langs de rij loodsen. We namen plaats op de achterste rij in het vliegtuig, beetje jammer dat de stoelen niet naar achteren konden. Maar wat denk je: we hadden even fout gekeken en zaten eigenlijk een rij daarvoor! Dus snel verplaatst, koptelefoons op om films te kijken (oa Kingsmen The Secret Service, leuke film met enkele klassieke uitspraken die de hele vakantie terug zouden komen!!) en voordat we het wisten was het 8 uur verder en landden we alweer op JFK. The Boys Are Back In Town!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten