dinsdag 26 mei 2015

Shake Shack

De Shake Shack op GCT
Het oorspronkelijke programma van de dinsdag betekende een dagje doorbrengen in Queens. Als basis daarvoor zouden we de 7-train nemen, ook wel de international express genoemd, vanwege de vele etnische wijken in Queens. Nu was het startpunt van de 7-train Grand Central Terminal en aangezien we ook nog een rondwandeling door zouden gaan maken, besloten we om naar GCT te reizen, daar de wandeling te doen en daarna naar Queens te gaan. Om de dag te beginnen, moest er natuurlijk wel nog ontbeten worden en nu bleek er in GCT een uitstekend foodcourt te zijn. Dus na een stukje rijden met onze E-train stapte we uit op GCT en liepen naar de kelder waar het foodcourt gevestigd was. Dat was een bijzonder aangename verrassing, want waar een foodcourt normaal alleen maar fast food restaurants betrof, was dat hier zeker niet het geval. Ons oog viel op een vestiging van de Shake Shack, ik denk de eerste hamburger keten opgericht is door een Michelin Sterren kok (dus een beetje vergelijkbaar met de ThrillGrill) en waar we tot nu toe nooit naar binnen waren gegaan, vanwege de mega rijen die er altijd stonden. Nu was er echter niemand te zien, dus schoven we gelijk aan en bestelden allemaal een sandwich egg & cheese & bacon. Als drinken namen mijn reisgezellen koffie, maar daar had ik geen trek in. Op de vraag wat ze nog meer hadden wat echt lekker was, kreeg ik als antwoord "lemonade", wat mij deed uitbarsten in het liedje "Lemonade, that cool refreshing drink....".

Even een burgertje tikken
Hilariteit alom bij de dames achter de kassa en er werd gevraagd of ik dat nog een keer kon doen. Ik stel mijn fans niet graag teleur, dus ging ik nog een keer helemaal los. Vervolgens kwam er een andere klant aan de balie, die vroeg wat er aan de hand was. Na uitleg van de dames achter de kassa keek ze een beetje raar mijn kant op en vroeg of ik het misschien nog een keer kon zingen. Natuurlijk kon dat, maar ik eiste wel dat ze dan mee zong, wat geen probleem bleek te zijn. Inmiddels had zich veel personeel van de Shake Shack bij ons verzameld, die allemaal mijn serenade wilden horen, dus hop, ik deed het nog maar een keer. Uiteindelijk kwam ook de manager naar ons toe, hoorde de paar regels tekst en vond het geweldig...."Oh my God, this should be our next commercial", schaterlachte hij. Als beloning voor al het zingen trakteerde hij ons op een Shackburger, die zeker niet verkeerd smaakte! Al met al was het echt een bizar leuke situatie, waarin we ontzettend gelachen hebben, en dat met één regel tekst en een Elvis-impressie. Zo zie je maar, de leukste situaties ontstaan spontaan en op onverwachte plekken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten