woensdag 13 januari 2010

Frustratie


Het was al ene lange tijd geleden dat ik een tijd lang een videogame had gespeeld. Inmiddels is het epische Dragonage: Origins gesneuveld en stond ik op het punt om met Fallout3 te starten. Om mezelf veel ellende te besparen dacht ik: kom, ik koop de software eens origineel en installeer het dan op mijn PC. Dan moet het goed gaan. Dat installeren was geen probleem. Twee dvd's, via install shield en de game en alle add on's stonden erop. Dus vooruit met de geit, eens even een kwartiertje starten om het figuur in elkaar te sleutelen. Dus een druk op start en daar gaan we..........NOT! Ik kreeg de melding dat ordiaal 5360 niet in de x-live.dll gevonden kon worden. Met zo een duidelijke melding is het natuurlijk bijzonder eenvoudig om dat probleem te herstellen....NOT!! Dit zegt toch niemand iets? Dus de melding precies overgenomen en geggoogled en ja hoor daar zijn de hits. Mooi zo, even klinken bij het antwoord op een gamers forum ("download dit en hij doet het..") en we kunnen verder.....NOT!! De pagina blijkt niet meer te bestaan. Dus maar verder zoeken...en zoeken...en zoeken...totdat ik een verlicht moment kreeg en op de site van Bethesda (de maker) eens ging zoeken en na 8 FAQ's door te ploegen stond de melding er en moest ik de nieuwe versie van Windows Live installeren (natuurlijk, volstrekt logisch). En ja hoor, uiteindelijk deed het spel het. Nu weet ik weer waarom een Wii of een PS3 vele malen makkelijker is, geen gezeik met drivers, dll's etc etc, maar het werkt out of the box! Maar ja, RPG's op een console is dan weer niet lekker spelen, en 's avonds mag ik de tv toch niet gebruiken :-).

En voor de liefhebbers: in maart komt de add on van Dragon Age: Awakenings uit. Smullen!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten