woensdag 6 januari 2010

Verkeersinfarct

Vandaag had ik het mooi voor elkaar. Ik zou met Daan op de PS3 gaan spelen, maar dan moest ik wel bijtijds thuis zijn. Dus om 16.00 uur vertrok ik uit Utrecht richting huis. Met de radio aan hoorde ik dat het erg druk was  rondom Amsterdam, op de A9 zou 25 km file staan en de ring A10 helemaal vast als gevolg van een sneeuwstorm. Dat klonk niet als een fijn vooruitzicht, maar ik heb lange files meegemaakt en ken slinkse wegen om ze te omzeilen. Utrecht uitrijdend kon ik me niet voorstellen dat het heel druk zou worden, want ik reed in 1 keer door, bij Breukelen geen centje pijn, bij Vinkeveen niks aan de hand, hé bij Abcoude wordt het wat drukker en toen.........HELEMAAL STIL!!!! Geen beweging meer in te krijgen, dus eerst kruipend over de A2 en toen uiteindelijk Amsterdam in via de Rijnstraat. Dar ging redelijk goed, maar op het Olympiaplein mocht ik een uur doen over 100 meter. Toen over het Hoofddorpplein glibberen en als laatste lekker de Osdorperweg, waar ik een uur voor het huis van mijn tuinman mocht staan (leuk huis trouwens en zijn dochter kan goed sneeuw scheppen). Uiteindelijk stapte ik om 21.01 uur binnen op de Teding van Berkhoutweg. Dus 5 uur en 1 minuut reistijd. Een record! Nu dan maar tijd om even met de benen op de bank te zitten en dan lekker slapen en morgenochtend kijken hoe de weg erbij ligt. Voordeel was wel dat Ans erg mooie foto's heeft kunnen maken van de sneeuwstorm in Halfweg!

5 opmerkingen:

  1. Zo lang al jou heeft het voor mij niet geduurd, maar ik had ook enige uren werk om vanaf stadstoezicht (zeg maar de makro)naar het mooie volendam te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik deed het voor ruim 3 uur van Almere naar Amstelveen i.p.v. de normale 25

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dennis, geef even aan Ans door dat ik het een geweldige mooie foto vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel, Simon. Inmiddels breekt de zon door een ga ik zo nog een paar plaatjes schieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als we de andere plaatjes hebben, dan plaats ik een link voor de liefhebbers van tuinen en sneeuw :-).

    BeantwoordenVerwijderen