dinsdag 19 januari 2010

Tomb of Dracula Omnibus, deel 2


December 2008 hebben we een bijzonder fijne wintersport vakantie gehad in Fieberbrunn, Oostenrijk. Heerlijk zonnetje, lekker koud, prima sneeuw en een uitstekend hotel. Maar voor mij werd het geheel afgemaakt doordat ik een heel dik boek mee kon nemen, namelijk de Tomb of Dracula Omnibus. Ik vond dat één van de beste Marvel comic series uit de jaren 70. De eerste nummer waren nog een beetje zoeken, maar na korte tijd kwam het vaste team hierop te zitten, te weten Marv Wolfman en Gene Colan. Zij zorgden voor een verdere uitdieping van het personage Dracula (vele malen verder dan Bram Stoker ooit gedaan had), maar nog beter was de "supporting cast" van "vampire hunters" die bedacht werden, hun relatie tot elkaar en die tot Dracula. Zo hadden Frank Drake (de achter, achter, achterkleinzoon van Dracula), Rachel van Helsing (kleindochter van Abraham van Helsing) en Quincy Harker (zoon van jonathan Harker) nog een link naar het originele boek, maar ook werden er figuren als Hannibal King (Vampire Detective) en Blade (inmiddels drie films met Wesley Snipes op zijn naam) in deze serie bedacht. Binnen een week had ik de dikke pil uit, en dat waren toch verdomd veel pagina's. Ik was dan ook erg blij dat vorige week René mij kwam verblijden met omnibus twee, waarin het restant van de serie nog ene keer uitgegeven werd. Dat wordt weer smikkelen en smullen, zoals Lowieke de Vos zou zeggen in de Fabeltjeskrant. Dus in ieder geval iedere avond voor het slapen gaan even een issuetje wegwerken, en maar hopen dat ik geen enge dromen krijg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten