zaterdag 13 februari 2010

Adieu 94WYSP

Vanavond was het mijn beurt om voor het avondeten te zorgen. Gezien de algehele staat van malaise in huize Janssen, werd het een simpele doch voedzame maaltijd van erwtensoep, tomatensoep, stokbrood en een pallet aan kaasjes. Om mezelf een beetje moed in te zingen omdat deze simpele taak op dit moment toch een energie slurper is, zette ik de radio aan om naar mijn favoriete station in de USA te luisteren, het vaker gememoreerde 94WYSP. Toen ik de stream op de internetradio aanzette, was er een meneer aan het praten. Geen probleem, want er is wel vaker reclame. Maar 1 minuut later hoorde ik dezelfde meneer hetzelfde zeggen. Dat is toch raar, dus eventjes goed luisteren wat er gezegd werd. En wat bleek: vanaf gisteren mocht de live stream van 94WYSP niet meer buiten de grenzen van de USA uitgezonden te mogen worden (overigens gold dat voor alle CBS streams, waar 94WYSP er één van is). Hoezo Internet haalkt all grenzen weg?? Nou, dat is eventjes goed balen natuurlijk, want ik heb er juist een jaar heel veel plezier van gehad! Hoewel het geen vervanger is, nog even op de site gekeken, maar ook daar mag je dus niets meer horen buiten de grenzen van de USA. De enige mogelijkheid is via last fm dit station verder beluisten, maar ja, dat ga ik toch niet doen. Dus het is wel heel erg jammer, maar ik zeg een welgemeend adieu tegen de mannen en vrouwen van 94WYSP en wens ze veel succes met al hun toekomstige uitzendingen. mocht de blokkade uit weer opgeheven worden, dan tune ik zeker in!

2 opmerkingen: