zondag 28 februari 2010

Dure kaartjes

Zaterdag was ik even aan het surfen op internet, omdat ik hoorde dat een band die ik als één van de opvolgers van AC/DC zie, Airbourne, met een nieuwe CD uit zou komen (daarover later meer). Dus eens een kijkje nemen op de site en ja hoor, er komt een nieuwe cd. Maar wat nog mooier was: er werd een tour aangekondigd! En nog in één van mijn favoriete zalen ook, de Melkweg in Amsterdam. Goed nieuws dus! Vervolgens nog meer goed nieuws, namelijk dat een kaartje 15 Euro gaat kosten. En vervolgens slecht nieuws: het concert is uitverkocht!! Damn. Maar niet getreurd, eens op marktplaats kijken. Daar waren geen kaarten, maar naar bleek waren er andere sites die de tickets ook aanboden. Mijn eerste keus was Pepe tickets. Daar werden ze aangeboden voor 35 Euro! Dus even minimaal 2 keer over de kop. Dat kan de bedoeling toch niet zijn. Dus even verder kijken, en gelukkig was er de on line ticketshop. Maar daar sloeg helemaal de schrik om het hart, want de hufters daar durfden 85 Euro voor een kaartje te vragen! Wat een uitbuiters!!!Verder zoeken gaf aan dat Pepe tickets de goedkoopste was en daar heb ik toen maar 4 kaarten (voor de vaste bezetting van René, Simon, Frank en mijzelf) besteld. Het blijft natuurlijk wel schandalig dat er zoveel kaartjes niet direct de markt halen, maar door opkopers gekaapt worden. Daar zouden we toch iets aan moeten doen, ik kan dit wel missen, maar je zal maar 18 jaar zijn, op een studiebeurs leven en je helden willen zien en vervolgens moet je even 70 Euro extra betalen. Dat is toch wel schandalig!!! Voor mezelf denk ik maar aan een wijsheid van René: als je het geld optelt wat je vroeger uitgaf aan muzien (cd's + concerten), dan ben je nu nog steeds vele malen goedkoper uit! En dat is een waarheid als een koe!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten