maandag 22 februari 2010

Ajax fans door dik en dun

Zondag was het weer eens tijd om naar Ajax te gaan. Aangezien Erik op de ski stond, ging ik mer René. De wedstrijd an sich was weer de moeite waard, Ajax was lekker fel en met 4-0 kwam Vitesse nog erg genadig weg (mocht Maarten Stekelenburg eind van het jaar besluiten te vertrekken, dan stem ik ervoor om Piet Veldhuizen van Vitesse over te nemen, die is echt nog wel beter dan Kenneth Vermeer). Wat mij het meest opviel waren drie zaken. Siem de Jong krijgt veel vertrouwen en dan zie je dat spelers daarmee ook mooi kunnen groeien (jammer dat Ajax net Lodeiro heeft gekocht). Als tweede zagen we de verdere ontluiking van het super talent Christian Eriksen. Ik heb inmiddels bijna 30 jaar een seizoenskaart en heb veel talenten zien komen en gaan, maar deze zit wel in de categorie van der Vaart, Sneijder, Zlatan en Chivu. Als derde hadden de Ajax ultra's een mooi spandoek gemaakt. Dat gaf aan dat in deze tijd de spelers en trainers komen en gaan (je hebt geen Sjakie Swarts meer, die 20 jaar bij Ajax blijven spelen), maar dat de fans altijd blijven. En dat is inderdaad ook zo, zelfs in de slechte jaren ben ook ik blijven komen. Hoewel de Ultra's soms war rare jongens zijn, hebben ze die boodschap wel goed overgebracht en zijn ze meer Ajax dan bv Urby Emanuelson, die al bijna 1,5 miljoen per jaar verdient, en in deze economisch barre tijden nog even om extra geld blijft zeuren, terwijl de club al in zwaar weer zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten