zaterdag 10 april 2010

Awakenings uitgespeeld

Drie weken geleden kocht ik zoals eerder geschreven de uitbreiding "Awakenings", die het "vervolg" is van Dragon Age: Origins. Vanochtend heb ik de laatste hand gelegd aan het uitspelen daarvan.  Het was wederom een bijzonder leuk en goed in elkaar zittend verhaal, dat zeer de moeite waard was. Maar je moet het wel echt als "uitbreiding" zien, want heel erg lang duurt de game niet. Maar als er ieder kwartaal zo een set uitkomt, dan trek ik het wel totdat Dragon Age 2 uitkomt (gepland Q1 2011). De storyline is deze keer redelijk rechttoe rechtaan, hoewel er wel duidelijke keuzes te maken zijn die het verhaal beïnvloeden (red je de stad of het kasteel, geef je geld aan de rijken of aan de armen). Omdat wel duidelijk was dat er een ander eind zou komen als je de stad of het kasteel redt, dacht ik "doe eens gek, ik speel alle twee de scenario's, kost een half uur extra" :-). Dat was in ieder geval wel de moeite waard. Voor degene die DA:O gespeeld hebben en ervan hebben genoten is Awakenings zeker een aanrader, nadeel was dus de duur en ik vond het net een beetje te makkelijk. Grootste nadeel van beide is dat de karakters van je metgezellen vele malen minder diep uitgewerkt konden worden, waardoor ze in ieder geval minder interessant lijken te zijn dan in het oorspronkelijke spel. Maar het personage van "Anders the Magus" maakt daar dan wel weer heleboel van goed. Highly recommended!

2 opmerkingen: