dinsdag 20 april 2010

Rome, komen we?

Toen de vulkaan op IJsland as begon te spuien dacht ik eerst nog: goh, wat bijzonder, een natuur evenement dat je toch niet vaak meemaakt. Toen het luchtruim dicht ging, had ik het idee dat dat een dagje zou zijn. Maar toen er een aantal dagen geen vliegverkeer was, begon ik mij zorgen te maken, want a.s. vrijdag staat op de rol om samen met Simon, Frank en René naar Rome te vertrekken. Het was een pak van mijn hart dat er gisteren daarom weer vliegtuigen vanaf Schiphol vertrokken. Maar dat was natuurlijk mondjesmaat, dus afwachten maar hoe het vandaag ging. Twee zaken gaven mij weer wat vertrouwen. Enerzijds zag ik op de KLM site dat vluchten naar Zuid Europa weer vertrokken en terug kwamen (en ja, daar zat de bestemming Rome ook bij, dus dat is goed!). Daarnaast zij de voorzitter van de Raad van Bestuur van KLM vandaag dat men zoveel mogelijk vasthoud aan de bestaande reisschema's en dat mensen die "gestrand" waren niet per se voor gaan. Nu begrijp ik dat de gestrande reizigers daar at moeite mee hebben, maar logistiek gezien begrijp ik het wel (pak de pijn op een relatief klein aantal mensen en hou de rest stabiel) en daarnaast komt het mij goed uit :-). Ergo: de komende dagen goed monitoren hoe de voortgang op Schiphol is, maar ik heb er weer wat meer vertrouwen in gekregen dat ik vrijdag om 11.00 uur op Schiphol sta om in te checken voor vier dagen Rome!

1 opmerking: