woensdag 7 april 2010

Voetbal kijken

Toen ik een jaar of 12 was, waren er twee dingen die ik altijd wilde zien op tv. Dat was de WWF op Sky Channel (tegenwoordig heet dat de WWE, omdat men een aanvaring met het wereld natuurfonds kreeg) en voetbal. Heel erg veel voetbal! Ik keek alles in Nederland (ere- en eerste divisie), op zaterdag Sportschau, op de BBC Match of the Day, op de BRT Sportweek enzovoort. Als op TV5 een wedstrijd voorbij kwam van twee vage Franse teams, dan bleef ik hangen en keek de wedstrijd uit. En een wedstrijd van 20 jaar geleden die integraal uitgezonden werd? No problem! Dat heb ik jaren volgehouden, want ook in mij studententijd had ik tijd genoeg om veel voetbal te kijken (het Amerikaanse worstelen had ik toen wel ongeveer vervangen door snooker, iets minder extreem, wel rustgevender :-)). Tegenwoordig heb ik vele malen minder geduld om voetbal op tv te kijken. Het hele concept van Champions League vind ik eigenlijk helemaal niks (geef mij maar gewoon een knock out systeem vanaf het begin en ieder land één vertegenwoordiger) en ik mis de Europa cup 2 (nou ja, mis....ik vond het altijd wel leuk om vage ploegen uit bv Omsk te zien). Dus ik beperk me meestal tot mijn oud liefde Ajax. Maar gisteren toen ik mijn mail aan het wegwerken was, had ik toch maar even als "bewegende lamp" Barcelona - Arsenal aangezet. En na 15 minuten werd ik toch de wedstrijd ingezogen door het wonderkind Lionel Messie. Wat een voetballer, 4 doelpunten in zo een wedstrijd en de één was nog mooier dan de ander. Het afwerken van de mail duurde wat langer, maar dit had ik toch echt niet willen missen. Ik voelde me weer helemaal terug in 1982, met grote ogen kijkend naar het Brazilië van Socrates, Eder, Zico en Paulo Isidoro (en een hele slechte keeper, Valdi Perez :-)). Mooi om te zien dat een super prestatie dat nog steeds kan bewerkstelligen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten