woensdag 14 april 2010

Het wordt heel spannend!

In januari keek ik naar de wedstrijd NAC - Ajax. Dat werd een vervelende 1-1, waarna ik eigenlijk alweer een seizoentje Ajax had afgeschreven. Zeker nadat even later Feyenoord - Ajax in 1-1 eindigde, was het weer een kwestie van "jammer, maar helaas...", met een achterstand van 9 punten op Twente en PSV. Martin Jol gaf toen aan "we moeten nu eigenlijk alles winnen en dan hebben we nog een kansje". Yeah, right, dream on! Maar tot nu toe heeft Ajax echt alles nog gewonnen na de uitwedstrijd tegen Feijenoord. En de achterstand werd maar kleiner en kleiner en kleiner.....en ik werd zelfs weer een beetje enthousiast (en dat was een tijd geleden). Het was lang geleden dat ik ook een wedstrijd waarin Ajax niet speelde met de billen tegen elkaar geknepen zat, maar gisteren mer AZ - Twente was dat zo, met de best mogelijke uitkomst voor ons aller Ajax. Gelukkig deed men vandaag ook zijn plicht (hoewel ik me echt afvroeg of Mitchell Donald de boel bij Willem II opzettelijk aan het frustreren was, het blijft toch een echte Ajacied :-)), en merkte ik een opgewonden spanning terwijl ik naar de wedstrijd keek (en de jongens onder de douche aan het zetten was en aan het voorlezen). We hebben het nog niet in eigen hand, want als Twente nog twee keer wint, dan is het nog steeds "lege handen" (ik vind een tweede plek ook nog steeds met lege handen staan, hoewel het qua centjes ivm Champions League op zijn minst een troostprijs is) maar is er wel gestreden tot de laatste snik., en dat is echt wel eens heel erg anders geweest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten