zaterdag 17 april 2010

Werken in de tuin

Dit was echt een voorbeeld van "the day after the night before". De afwezigheid van Reus klinkt nog ernstig door bij ons thuis. Op veel plekken in het huis heb je de indruk dat Reus zo de hoek om komt zeilen achter een ballon aan of doe je dingen die niet meer hoeven, bv de rolgordijnen een stukje omhoog laten 's avonds, zodat Reus er nog een stukje onderdoor kon kijken :-(.  Gelukkig was het mooi weer en kwamen Willie, Jos, Hinkje, Joost en Yinte logeren en "lekker" in de tuin werken. Nu zet ik bijzonder zelden de woorden "lekker" en "werken in de tuin" in één zin, want na klussen is huis staat dat redelijk hoog op mijn lijstje "things NOT to do...". Maar het was wel een goede manier om even de gedachten te verzetten, dus ik kreeg van Ans de taak om een pad met stenen weg te werken, wat betekende alle stenen uit de grond halen, ze in een kruiwagen leggen en dan vervolgens naar de voorkant van het kantoor brengen, zodat we er een ander pad mee konden maken. Ans c.s. gingen elders in de tuin aan de slag. En wat zie je dan? Dat er in de tuin toch weer een heleboel dingen zijn die aan Reus doen denken. Zo vond Ans nog een verstopt bot en ik een aantal afgekloven klompen....tja, het zal nog wel even duren voordat we al die zaken kwijt zijn. Gelukkig belde Ans 's avonds nog met Nettie en Piet en ging het goed met Reus. Dat is toch echt een pak van mijn hart!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten