vrijdag 23 april 2010

De eerste halte richting Rome

Vanochtend om 8 uur was ik er klaar voor. Fris uit bed, snel de jongens aangekleed en om half negen naar school gebracht en even langs de drogist om een "kleintje deoderant" te halen die in het vliegtuig in de handbagage mee mag. Daarna was het tijd om de koffer voor Rome in te pakken. Zelden zo weinig meegenomen voor een trip als deze keer. Voor alle zekerheid wel een extra lange broek, want in het Vaticaan zijn blote benen niet toegestaan. Verder alleen het hoog noodzakelijke, dus het paste prima in mijn Samsonite koffer die ik in San Francisco had gekocht. Om half elf was Ans terug van de kapper en reden we met rappe gang naar René. Die stond al op ons te wachten en om klokslag 11 uur waren we op Schiphol. Door een verbouwing werden we iets omgeleid, dus terwijl ik met René naar de andere ingang liep, bedachten we om Frank en Simon te bellen. Dat bleek echter niet nodig te zijn, want al lopende zagen we 50 meter voor ons de blonden Goden uit Volendam voor ons lopen! Het reisgezelschap was derhalve echt snel bij elkaar. Daarna volgde een korte zoektocht naar Gate B, want vanwege de verbouwing was het kruip door sluip door. Bij de douane en bagage check aangekomen wilde ik toch de Privium incheck proberen. Dat ging op zich supersnel, jammer dat iemand voor me ongeveer 5 minuten gecontroleerd moest worden, waardoor ik 10 seconde voor de andere (die de normale controle hadden) erdoor was. Jaja, dat is die 180 Euro per jaar waard :-). Net binnen zagen we een vaste stop, namelijk Starbucks. Die konden we niet laten liggen, want dat is de enige keer dat we een Starbucks gaan zien deze reis, want in Intalie is er geen plaats voor Starbuck, ze worden door de koffie Goden aldaar uit het land geweerd! Na een lekker bakkie wandelden we rustig naar gaat B27 waar we zojuist zijn aangekomen. Als de vlucht op tijd gaat (de kist staat in ieder geval al klaar), gaan we over 40 minuten de lucht in. Lekker hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten