vrijdag 24 februari 2012

Le Fournil de Sébastien

Heerlijk brood, en een mooi embleem!

Voor de verjaardag van Daan had ik vorige week heerlijke kaasjes bij L'Amuse gekocht. Maar sinds zij verhuisd zijn, zit L'Amuse ongeveer naast Le Fournil de Sebastien. Deze bakker maakt zijn producten op traditionele Franse wijze. Normaal staat er een flinke rij buiten de deur, maar deze keer was dat niet het geval. Omdat Ans nog nooit hier iets gegeten had en ook ikzelf er pas een keer geweest was, konden we het niet laten om naar binnen te duiken. Het eerste wat me opviel was dat de zaak binnen erg klein is (er is flink meer ruimte voor de bakkerij dan voor de winkel), dus het is uiteindelijk niet raar dat er vaak mensen buiten staan. Het tweede wat ik zag, was dat de prijzen van het brood me echt bijzonder meevielen. Zo koop je een mooie baguette voor 1,15 Euro. Dat is gewoon minder dan een stokbrood bij de Albert Heijn. En ten derde zag ik een hele mooie sortering broden en broodjes, ook belegde, en een fraaie sortering patisserie. De vangst was uiteindelijk een baquette, een notenbrood, een zoet broodje met rozijnen en een appel beignet. En er was maar een woord voor: geweldig!! Alles helemaal goed, en zeker als je de baguette belegd met kaas van L'Amuse heb je een winnaar in je handen (of beter: je mond!!).

Het kon dan ook bijna niet anders dan dat ik vandaag, na een bezoek aan Gary's Deli (met een bonnetje voor gratis koffie en lemon drizzle en een innig contact met Erik P via de iPhone/ iPad :-)) even een stukje omreed naar Le Fournil. Want was het nou een keer zo goed en kwam ik nu van een koude kermis thuis, of was het gewoon altijd top. Gelukkig was dat het tweede! Los van het feit dat ik het even aan de stok kreeg met een van de winkeldames over het feit dat ik een foto in de winkel nam (je zou denken dat gratis aandacht altijd welkom is, maar goed....), was alles weer super. Een baguetteje, notenbroodje (ik heb nog wat restjes kaas....), olijvenbrood, croissant voor Jeroen, zoet broodje voor Ans en acht madeleines later stond ik snel weer buiten. En mijn portefeuille was slechts 9,50 Euro lichter. En genieten dat het weer was.....

Voor de echte liefhebbers zit er dus niets anders op dan regelmatig toch een bedevaart naar Olympiaplein 119 te aanvaarden voor je broodnodige portie Franse traktaties. Enne.....L'amuse zit ernaast, he :-)!!!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten