dinsdag 28 februari 2012

Poppenspel

Theater in een schoenendoos!!
Als er een creatieve geest in ons gezin is, dan is het wel Jeroen (hij heeft het niet van mij maar van zij  moeder!). Gisteren was hij met Ans in een boek van de bende van de Korenwolf aan het lezen, waar een aantal kinderen toneel gingen spelen. Dat vond hij zo ongelofelijk leuk, dat hij ging zitten denken hoe hij daar nu eens zijn eigen invulling aan zou kunnen gaan geven. Hij had dit weekend nog een schoenendoos geconfisqueerd (van mijn nieuwe Floris van Bommel kroko schoenen, daar kon hij "leuke dingen mee doen", zijn stelregel in het leven) en daar begon hij een gat in te maken. Daarna werd er flink in de doos getekend en begon hij een aantal van zijn tekeningen uit te knippen en daar draadjes aan te maken. Na een half uur vroeg Jeroen of we klaar waren voor een voorstelling. Ja, natuurlijk, en ik was erg benieuwd wat onze kleine regisseur ervan gemaakt had. Het bleek het verhaal "de chagrijnige prinses te zijn geworden". De tekening in de doos was van een kasteel in de wolken en daar zorgde een engel ervoor dat een prins vanaf de grond door de wolken omhoog vloog om daar met een prinses te gaan trouwen. Een heel mooi eind aan het sprookje natuurlijk, want ze leefden nog lang en gelukkig. Maar daar had Jeroen even wat anders voor bedacht. Toen de prinses namelijk vroeg wanneer de bruiloft ging zijn, zei de prins "ik ga echt niet met jou trouwen, chagrijnig vrouw!!". Einde!!! Ik kwam echt niet meer bij van het lachen, hij had er zo een onverwachte "twist" aan gegeven, dat "The Sixth Sense" er helemaal niets bij was. Als hij zo doorgaat, dan ligt er een hele mooie toekomst voor hem als theater- of film maker in het verschiet. Ik denk dat romantische komedies "met een twist" zijn sterkste punt gaat zijn!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten