vrijdag 14 juni 2013

Avondvierdaagse 2013

Jeroen en Anke hadden er zin in!
Ook dit jaar deden we weer mee aan de avond vierdaagse. Deze keer ging de hele familie aan de 10 kilometer, wat voor Jeroen die pas acht jaar is een flinke uitdaging was. De eerste dag kon ik helaas zelf niet meelopen, omdat ik nog in Orlando was. Maar woensdag kwam ik weer thuis en vier uur na aankomst op Schiphol liep ik mee in de stoet. Hoewel het de 10 km heet, werd er op woensdag een slordige 12,5 km gelopen, met flink wat heuveltjes en bruggen op en af, zodat de kuitspieren ook weer wat werk te verduren kregen. Ook donderdag was het iets boven de 10 km (hoewel de Runkeepers van de verschillende mensen het niet over de precieze afstand eens konden worden). Vrijdag was de kortste dag, maar was het voornamelijk drentelen. Daan liep het grootste gedeelte van alle dagen lekker voorop met Ans (die de mars leidster was) of met Mick en Thymo. Jeroen had het zelfs nog beter geregeld, want naast de keren dat hij even bij mij kwam lopen, was hij omringd door de vele meiden uit zijn klas en zelfs van de school die graag bij hem in de buurt wilde lopen. Maar Jeroen is een trouwe labrador, dus hij liep het liefst samen met Anke en haar zus AnnaSophie. Vrijdag om 20.00 uur kwamen we aan in de speeltuin in Zwanenburg aan, waar de plaatselijke Via Gladiola ingericht was en waar de mannen hun medailles op konden halen. Voor Jeroen een gouden vijf, terwijl Daan al nummer zes in ontvangst mocht nemen. Het was weer een lekkere week zo, in totaal 46 kilometer, op naar volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten