zaterdag 15 juni 2013

Upgrade Desktop PC

Uiterlijk Windows 8, goed voor een tablet en slecht voor een desktop
De Windows Desktop PC die ik nog steeds in mijn kantoor heb staan, begon wat kuren te vertonen. Simpelweg gezegd was hij bijna van de ene op de andere dag ongelofelijk traag. Ik overwoog even om helemaal van Windows af te stappen en een nieuwe iMac te kopen, maar het voelt op zich toch nog wel lekker vertrouwd om altijd naast de hele Apple familie ook een Windows machine achter de hand te hebben (je weet maar nooit wat er wellicht een keer niet op Apple draait, hoewel dat wel steeds minder wordt). Na dat besluit genomen te hebben dacht ik er ook nog even aan om zelf te gaan sleutelen, maar 2,4 seconde later had ik de beslissing genomen om dat maar even niet te doen. Daarom ging de desktop naar de beste (en enige :-)) computerwinkel in Halfweg en Zwanenburg en omstreken, PC-Depot. Na een korte analyse besloten we om een schone installatie uit te gaan voeren, maar dan met Windows 8 ipv Windows 7 en er een klein flash schijfje in te zetten om opstart en acties van Windows lekker snel te maken. Een dagje klussen door Roland en zijn mannen en de boel was weer in  orde. Jammer dat je daarna wel altijd weer je applicaties e.d. terug moet gaan zetten, maar dat is ook maar een uurtje werk en ik moet zeggen: de desktop is wel bloedje snel geworden en de knop om Windows 8 weer een Windows 7 uiterlijk te geven was ook snel gevonden. We kunnen er weer een tijdje tegenaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten