woensdag 12 juni 2013

Opslag in the cloud

Opslag in de cloud is wel handig
Sinds ik nu een jaar of twee op een Macbook Air werk, is het wel handig om wat opslag "in the cloud" te hebben. Om de machine lekker licht en dun te houden is de opslag capaciteit op de machine namelijk beperkt. Ik had al sinds een flinke tijd een gratis Dropbox account (5GB), maar nadat ik besloten had om in ieder geval al mijn USA foto's bij elkaar te willen hebben, liep deze al snel vol. Omdat ik Nederlander ben, ging ik eerst voor nog wat meer gratis schuifruimte, namelijk bij Google Drive, SkyDrive (van Microsoft, 7GB) en Bitcasa (10GB). Maar dat werd wel veel versnippering over veel plekken, dus nam ik een jaar abonnement op 100GB op Dropbox, omdat dat het meest vertrouwd overkwam. Maar van Simon begreep ik dat Bitcasa voor weinig (met korting namelijk 35 Euro) een ongelimiteerde opslag bood. Dat bleek inderdaad te kloppen en dat kon ik niet laten lopen. Ik vertrouw dus nu op Dropbox en Bitcasa, waarbij ik mbt de laatste de grote back ups ga doen. Overigens wel super makkelijk: als je de desktop versies download, komen ze gewoon in je lijstje schijven te staan en in je taakbalken staan iconen om de betreffende mappen direct te openen. Gemak dient de mens tegenwoordig met deze technieken. Ook installeren is ook makkelijk, dus niet belemmert je om ook eens een van deze alternatieven uit te proberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten