zondag 30 juni 2013

Hardlopen

Het paard had een blinddoek voor, dus hoefde me niet te zien zwoegen
Twee jaar geleden was ik goed op weg om in een vast ritme te komen om drie keer per week te hardlopen en binnen een half uur 5 km onafgebroken te kunnen rennen. Maar er kwam een kink in de kabel door een vakantie in Italië, die het ritme brak en waarna ik het eigenlijk nooit meer goed op heb gepakt. Tal van redenen voor, maar eigenlijk geen van alle goed. Ik heb geen tijd bestaat niet, wel dat je er geen tijd voor wilt maken. En als het slecht weer is kun je je erop kleden of naar de sportschool gaan om daar op de loopband een half uurtje jezelf af te beulen. Maar ondertussen werd mijn conditie steeds slechter en vond ik nu toch eindelijk eens dat ik er iets aan moest gaan doen. Daarom heb ik nu besloten allereerst het hardlopen weer op te pakken en daar vaste tijdstippen voor in te plannen. Dat wil zeggen dat ik de schoenen op dinsdag, vrijdag en zondag aan ga trekken. Ik heb inmiddels het nieuwste schema van Evy Gruyaert op mijn iPhone gezet en ook de laatste versie van Runkeeper geïnstalleerd. Ik ben er klaar voor.

Vanochtend ging ik weer op pad voor de eerste les. Stelt eigenlijk niks voor, 20 minuten lopen waarbij twee minuten hardlopen afgewisseld wordt met twee minuten wandelen. Qua ademhaling ging het natuurlijk prima, maar mijn benen kregen een flinke optater. Met name de lange en de korte kuitbeenspieren in mijn beide benen begonnen flink te protesteren en liepen heel snel vol met melkzuur. Maar goed, dan laat ik me toch niet kennen en bikkel ik door. Uiteindelijk was de eerste les 20 minuten lopen en was de totaal afgelegde afstand een coole 2,2 kilometer. Niet echt een prestatie om over naar huis te schrijven (maar natuurlijk wel om even op Facebook te posten :-)), maar de kop is er weer af. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten