vrijdag 21 juni 2013

Oslo

Zicht op de haven van Oslo
Dit jaar geen "grote vakantie" voor ons. Betekent natuurlijk niet dat we geen vakantie gaan nemen (ik heb dit jaar 22-7 tm 9-8 in de agenda geblokt om fysiek niet in Utrecht op kantoor te verschijnen :-)), maar in tegenstelling tot de laatste jaren gaat het gezin Janssen en van der Weg niet een paar weken met de kinderen op pad. Twee van de belangrijkste redenen daarvoor zijn een nog lopende discussie met de gemeente over de huur of koop van een stuk grond en het uitbouwen van ons huis, wat natuurlijk ook het nodige beslag op het kapitaal legt. Gaan we dan helemaal niet naar het buitenland? Nee, dat zou toch niet goed zijn. De jongens hebben geen behoefte aan een trip, dus Ans en ik gaan een paar dagen alleen. Waar de reis heen gaat? Dat is een van Ans lang gekoesterde wens, ze wil namelijk al een hele tijd een keer naar Noorwegen en daar gaan we deze vakantie in ieder geval invulling aan geven, want we gaan een paar dagen naar Oslo. Wat er te doen is? Om eerlijk te zijn: geen idee! Er zullen wel fjorden in de buurt zijn, want die zijn er volgens mij altijd aan de Noorse kust, maar verder zou ik het niet weten. Maar gelukkig blijkt in onze favoriete serie reisgidsen ook een boekje over Oslo geschreven te zijn, te weten 100% Oslo. Dus ik weet zeker dat dat goed gaat komen. Nu even een juiste datum zien te vinden!

Oh ja, voor de liefhebbers is er ook een Foursquare Badge :-).

2 opmerkingen: