vrijdag 28 juni 2013

Hokkai Kitchen

Erg goede sushi van Hokkai Kitchen in Haarlem
Tegenover Teparos Thai Wok op de Gedempte Oude Gracht in Haarlem had ik al enkele malen Hokkai Kitchen gezien. Mijn aandacht werd getrokken door het bord dat ze buiten hadden gezet, waarop te lezen stond dat men zelf in ieder geval vond dat ze de beste sushi van Haarlem verkochten. Dat kon natuurlijk niet onbeproefd blijven. Bij binnenkomst zag ik dat de bemanning van Hokkai Kitchen bestond uit twee Japanse mannen, die los van "Hoi"  en "Doei"  geen Nederlands spraken en ook de Engelse taal niet echt machtig waren. Normaal baal je dan, maar nu vond ik het wel prima, want sushi behoort nu eenmaal door echte Japanners gemaakt te worden. Met wat Engelse termen en wat handen- en voetenwerk maakte ik duidelijk dat ik menu nummer vijf wilde hebben, aangevuld met een extra inside out sushi en wat additionele tonijn nigri en om het weg te spoelen een flesje sake voor Ans. Het duurde even voordat het klaar was, want een aantal sushi's werden nog even vers gerold. Ook dat was goed om te zien. Het  flesje sake kreeg ik gratis mee omdat ik er voor het eerst was (goede klantenbinding). Tot nu toe allemaal goed, maar the proof of the pudding zit natuurlijk in de kwaliteit en ik kan niet anders zeggen dan dat die geweldig was! Zo goed zelfs, dat ook Jeroen lekker van de sushi mee begon te knabbelen toen deze op tafel was verschenen. Heerlijke verse vis, waarvan ik pas na een bezoek aan de site begreep dat deze iedere dag vers uit IJmuiden aangeleverd wordt, omdat daar de oorspronkelijke vestiging van Hokkai Kitchen zit. Ik heb Hokkai Kitchen onder het tabblad "erg goede plekken om heerlijke sushi te halen"  gezet. Hier gaan we vaker komen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten