zaterdag 20 juli 2013

De buitenkeuken

Buitenkok Jeroen
Als ik buiten kook, dan is het toch eigenlijk altijd een barbecue. Maar deze keer werd ik verrast door Jeroen en Ans, die ook besloten hadden om buiten te koken, maar dan niet op de barbie, maar op een kookplaatje en een contact grill die we nog hebben. Ze hadden een aantal ingrediënten bij elkaar gepakt en ook een instrument uit de keuken dat we nog niet zo vaak gebruikt hadden, namelijk de grill plan. Nou, ik kan niet anders zeggen dan dat het een heerlijk maaltje was geworden. De kip van de contact grill was erg mals (en ook met een uitstekende marinade die Ans erop aan had gebracht) en de groenten die uit de grillpan kwamen, waren ontzettend rijk van smaak. Met name de tomaten waren echt heerlijk, ze lekker heb ik ze echt nog nooit gegeten. Dat buiten koken, dat bevalt me wel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten